Dag 8 - ett ögonblick

ojojoj, här blir de svårt att välja...
men tror jag väljer de då jag precis fått min egna häst!
hon stod redan i stallet där jag red men skulle flytta,
jag vill knappt åka till stallet för jag var rädd för att hon skulle ha flyttat när jag kom dit.
men så en dag när jag kom dit så skulle hon gå privatlektion.
eftersom hon som ägde stallet lita på mej bad hon mej ta in Gisza som hästen heter..
jag tog in den och började göra iordning henne, undrade varför min familj inte åkte utan var kvar...
som om dom väntade på något, men inget hände...
jag gissar att jag var så rädd för att titta på hennes namnskylt där ägaren stod för att de skulle stå ett nytt namn.
så jag lyckades undvika den under ett bra tag, tills min låssasmamma frågar mig..
är Gisza såld? eller varför står ett nytt namn på skylten?
den sekunden rann allt av mig, jag ville hem... hon fick inte vara såld!
jag kollade på skylten och såg mitt eget namn, jag fick upp 2 tankar 1, de va en dröm. 2, dom skojar
jag valde att tro på de andra alternativet och tala om att de inte var något kul och att dom skulle sluta skoja.
men så var inte fallet, det var min alldeles egna häst som jag höll på att göra iordning åt mig själv!
för min första ridtur på min alldeles egna häst!


Postat av: Eldarfrida

Just passing by, tripped over your site really. Still, looks nice.

2011-10-19 @ 13:58:35
URL: http://eldarfrida.blog16.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: